Voel je je soms alleen in je relatie?
- Connected Hearts

- 9 jun
- 2 minuten om te lezen
"Hoe red ik mijn relatie?"
Het is een vraag die veel koppels zich op een bepaald moment stellen. Niet omdat er geen liefde meer is, maar omdat ze elkaar onderweg een beetje zijn kwijtgeraakt. Voel jij je ook alleen in je relatie?
Misschien denk je wel eens:
mijn partner begrijpt me niet
we praten alleen nog over praktische dingen
onze relatie voelt meer als samen huisgenoten zijn dan als geliefden
we hebben geen intimiteit meer
we zitten vast in dezelfde discussies
hoe kunnen we opnieuw verbinden met elkaar?

Vaak ontstaat afstand niet van de ene dag op de andere
Werk, kinderen, verantwoordelijkheden, vermoeidheid en stress kunnen ervoor zorgen dat er steeds minder ruimte is voor echte aandacht. Jullie houden misschien nog steeds van elkaar, maar voelen minder nabijheid, speelsheid of verbinding.
Veel koppels proberen dit op te lossen door meer te praten. Dat kan helpen, maar soms zijn woorden alleen niet genoeg. Verbinding ontstaat niet alleen in gesprekken, maar ook in hoe je aanwezig bent bij elkaar. In een blik, een aanraking, een gezamenlijke ademhaling of een moment waarop je elkaar werkelijk voelt.

Bij Connected Hearts geloven we dat een relatie niet gered hoeft te worden door harder te werken of jezelf te veranderen. Vaak begint herstel wanneer jullie samen opnieuw vertragen, elkaar leren begrijpen en weer ruimte maken voor verbinding.
Want achter vragen zoals "mijn partner begrijpt me niet" of "hoe red ik mijn relatie" schuilt vaak een diep verlangen:
"Ik wil me opnieuw gezien, gehoord en verbonden voelen met de persoon van wie ik hou."
Warme groet,
Gert & Elise



